Facebook.. Oh., Facebook..

Posted: February 4, 2011 in :s/

Assalamualaikum. Sebenarnye, aku tak pernah lg ber-blogging nih. So, kalo ade yg kurg tue, korg terime je la seadanya eh.. First entri aku ni pun saje je suka-suki sebenarnye. pemanas badan je..

Laptop, atau bahasa skemanya komputer riba. Dan jugak PC a.k.a komputer peribadi,,2 bende ni dah jadi sesuatu yg penting dlm kehidupan rakyat Malaysia nih. Boleh dikatakan setiap rakyat Malaysia taw nak gunakan 2 bende alah ni,,sampai la tahap bengkak2 mata gune.. salah satu sebabnye ialah main Facebook je pun.,ape la yg bestnye FB nih, aku pun tak taw walaupun aku ni salah seorg pengguna FB jgk..heheh,,aku nak ceritakan beberapa situasi pengguna FB yg pelik pd pandangan aku..

Situasi 1 :

Mak “Ali, dah baca BUKU ke belum? Esok ade periksa..!!”

Ali menjawab dgn pantas, “Tgh baca la ni mak!!” sambil melayari FB..

pelik, bukak FB pun boleh dikira baca BUKU ke? Zaman dah berubah ke?

Situasi 2 :

Status yg mcm2..

“mlm ni aku nak mkn ape ek?”, “aduh,td eksiden..abes luke2 tgn dgn lutut aku..” dan jugak “malasnye nak stadi…”

–> Kecoh satu dunia dgn perkara yg remeh temeh.. Pelik,ramai sgt ke org yg ambik taw pasal STATUS korg tuh? yg lg peliknye, baru lepas eksiden pun sempat lg nak update status..hai,dunia2….

Situasi 3 :

Gambar yg penuh dgn TAG.. Yg dimaksudkan di sini ialah, gmbr kenduri, percutian, aktiviti, konvo, dan byk lg la..

Yg peliknye tuh, org yg takde dlm gmbr tu pun kene tag gak.. dah la tag kat tempat yg tak sepatutnya,,kat lubang idung pun nak tag nama org..

Yg nak tmbh pelik lg, gmbr longkang pun nak tag org jugak.. HELLO,,muka org tu ade iras-iras dgn longkang ke??

Situasi 4 :

Status relationship yg bertukar-tukar.

Hari ni single, esok dah in a relationship.. Lusa dah widowed pulak..ish3,,kesian..

nak tambah haru lg, bile ade yg “it’s complicated”.. Hurm,,entah le….

Situasi 5 :

Setiap pengguna FB perlu meletak nama dan gambar masing2.. Dah tu, letak je la nama dgn gmbr sendiri..

Ni x,letak nama  pelik2.. Perlu ke letak nama “Tidak bernama”, ataupun “Kambing Gurun”.. pastu letak gambar profil yg bukan2..

Yg jd kecohnye, bile die add kwn die, kwn die tak confirmkan sbb tak kenal.. Yg bestnye, die boleh mrh plak kwn die tuh sbb x confirmkan friend dgn die..

Aduh,,yg awak tu letak nama kambing, gambar plak gambar rumput..sape la yg nak kwn dgn KAMBING kan? Korg nak ke??????

hehe,,byk lagi sebenarnye yg pelik2 yg aku nampak pasal user FB nih..aku pun pelik gak sebenarnye.. Korg yg tgh bace blog aku nih ade tak yg tergolong dlm situasi yg pelik2 mcm kat atas td tuh??heheh,,pikir la sendiri..

CHOW!!!!

Comments
  1. puteri nurain says:

    org yg wat blog nie de facebook tak??
    Eehhh de rupeye, sama jelah dengan pangai yg diatas tu…
    Hati2, facebook anda akan di stalker setiap hari…. =p

  2. syafiqazni10 says:

    Urm,, pasal ni camne nak ckp eh.. YUP, ade FB..tp takde la ikut semua pangai yg kat atas tuh..sikit2 ade la kot 🙂 heheh

  3. Puteri Nurain says:

    sikit lama2 jadi bukit..so sama la tu pangai ye kt fb pn…
    sengal kuasa infiniti…

Leave a Reply

