Reaksi Mak Bapak . .

Posted: February 5, 2011 in :s/

Assalamualaikum.. Kali ni aku nak kongsi sket perbezaan reaksi mak bapak kita (dan jugak mak bapak org lain) yg kadang-kadang kite sendiri pun tak perasan..

ANAK KECIK MENANGIS

Mak : Ala bucuk bucuk..nak susu ye?kejap mak buatkan..

Ayah : Ish, budak ni keje menangis je..sakit telinga aku, org nak rehat pun tak senang..

ANAK LELAKI NAK KAHWIN

Mak :  Seronoknya mak nak dapat menantu..pastu dapat pulak cucu..heii,,bestnye..

Ayah : Ko nak kawin ni duit ko cukup ke tak? Kalo tak cukup, jgn mengada-ngada nak kawin, pastu menyusahkan aku pulak..

BILA ANAK PEREMPUAN DAH KAHWIN

Mak : Nak, dah berlaki ni jgn lupa kat mak dgn ayah ye..sobs2 (sambil mengesat air mata..)

Ayah : Huh,lepas sorang tanggungjawab aku..

ANAK DARA BANGUN LAMBAT

Mak : Hey, dah siang dah ni..Bangun!! Nanti rezeki tak masuk..

Ayah : Anak dara ape ni..?! Matahari dah tegak atas kepala baru nak bangun..lain kali aku simbah je dgn air, baru tau..

ANAK KENA TAHAN POLIS

Mak : Abang, usahakan la bagi anak kita keluar lokap tu.. Tak sanggup sy tgk die meringkuk kat dlm tu..

Ayah : Huh, biar padan dgn muka dia.. Biar dia rasa akibatnya buat salah, pasni serik dah la tu..

Tu la die serba sikit reaksi mak bapak yg aku perasan..tp sebenarnya tak semua pun mak bapak camtu kan? Mak bapak aku takde la nak dpt camtu..haha,,anyway see ya next time..!!

Comments
  1. Puteri Nurain says:

    pe plak reaksi mak bapak kalu menantu lebih muda dari anak sendiri?
    urm…agak2,de benda melayang tak?

  2. syafiqazni10 says:

    rasenye tak salah kalo lelaki lg muda.. sdgkan Nabi Muhammad saw pun kahwin dgn wanita yg jauh lg tua 🙂

    • Puteri Nurain says:

      knp laki kalu bab kawin amik contoh nabi?tp dalam amal ibadat seharian tak pulak nak amik nabi sbg contoh…klise tol jawapan kn… @-@

Leave a Reply

