Kenangan Dulu-dulu . . Episod 2

Posted: February 13, 2011 in :s/

Holla.. seminggu lebih dah bercuti, tak update blog nih.. Kali nih aku nak sambung episod kedua kenangan aku masa kecik dulu.. Fokus aku kali ni,,urm.. heheh, cerita zaman kecik dulu..

Usop Sontorian.. rasenye ni katun animasi pertama Malaysia kan? si Usop dgn kwn2 die,, Abu, Dol, Vellu dgn sape lg tah aku tak ingat.. katun ni siyes best, sbb ade pengajaran dan menunjukkan keharmonian kat negara kita nih..I LIKE~~

hoho..ni salah satu cite feveret aku masa kecik dulu.. punye la besar family Ultraman nih, siap ade mak bapak lg tu..pastu, tiap2 kali lwn serupa je.. mula2 menang, tgh2 lwn lampu kat dada dah kelip2, last2 menang gak.. yg peliknye, kaya btul org kat jepun nak repair kerosakan negara diorg kan? ye la, raksasa lwn sampai letup2 sana sini..ish3..

Yg ni cite Oshin.. sejujurnya, aku pun tak penah tgk cite nih.. taktau pun cite ni pasal ape sebenarnye.. tp waktu ni,, mak aku yg suke sgt tgk cite nih.. sbb tu aku ingat tajuk die.. rasenye mak dgn makcik2 korg pun suke tgk cite ni tak?huhuh

A.L.O.N.G…!! hehe,,dulu mak aku yg suruh aku tgk rancangan Along nih.. sudahnya, terus minat.. ye la, berinformasi dan memberi ilmu kan? tp sekarang nih ade lg ke kat tv?

Robocop ni kalo tak silap, setiap hari jumaat kot, kul 9 mlm.. tp aku minat tol ngan robocop ni.. ye la, budak2 kan., suka la tgk senjata2 die tuh.. tp sekarang dah tak de da.. rindu plak nak tgk..huhu

Majalah Pendekar Laut ni korg penah baca tak? yg perempuan tak penah la kot kan? majalah ni siyes best.. sekarang ni pun aku ade download majalah ni simpan dlm laptop..hahaha

Haa,, sape yg ingat ni dlm buku ape? ni dlm buku Asuh,, yg cite godaan syaitan tu.. aku tak penah pun beli buku nih,, kwn2 aku ade la, aku pinjam je.. tp cite godaan syaitan ni best plak.. korg tgk la die lukis muke syaitan tuh.. nak ganaz je,, tp cam kelakar gak muke die..

haha,, yg ni mmg feveret aku.. Dragon Ball.!!! siap kumpul komik lg.. dulu aku ingat lg, cite ni tiap2 ari sabtu ngan ahad.. jam 9.30 pg, dibawakan khas oleh APOLLO..!!! haha,, berapa tahun tah cite ni kat tv2 tuh, baru abes.. lame gak la..

Ni la die koleksi komik aku.. sampai sekarang ade lg dlm simpanan aku.. best ooo…..

Popeye the Sailorman.. TUT TUTTTT!!!!! heheh,, sbb pengaruh cerita nih, dulu aku penah mintak mak aku masak bayam tuh, kononnya nak jd kuat cam popeye la.. last2 hampeh.. bile dah besar nak mkn sayur? huh,, memang tak dapat la..haha

Gaban.. yg ni pun salah satu superhero pujaan ramai gak dulu.. ye la, aku pun suke gaban nih, style gilo..hohoho

Mask Rider ni plak kire ade bau-bau bacang dgn gaban gak la ni.. heheh,, tp aku suke motor die.. dpt sebijik pun best gak..

Kalo dah mcm ni punye motor, mmg la aku nak..haha..

korg yg minat dgn ngan mask rider nih.. bace la blog nih –> http://satriabajahitamrx.wordpress.com/2009/02/01/stroy-eh-story-of-kamen-rider-rx/

Hari sabtu, jam 6.30 ptg mesti aku berhenti main kat luar.. masuk rumah tgk Power Rangers ni.. best tuu.. haha,,ade kaler merah la, biru la.. yg perempuan kaler pink plak, siap ade skirt lg tu.. kelakar plak bile aku ingat balik..

Ni la die wajah2 superhero pujaan tu..wahahahaha

So, aku rase sampai sini dulu hari nih.. ni pun saje je sbb nak buang masa.. tak tau nak watpe, so aku update la blog nih..

Tgk la kalo aku ade idea, aku sambung plak wat episod 3 nnt.. kalo tak, takde la..hoho

Chowzzz..!!!

Comments
  1. puteri nurain says:

    dah besar pn kumpul komik k?masih lagi dalam hati de taman ye…
    udah la tu, malu kt adik adam..

Leave a Reply

