L.I.F.E. . .

Posted: September 10, 2011 in :s/

“Tiada manusia yg sempurna”, “nobody is perfect” . . .

Aku selalu nampak quote ni kat mane korang taw? STATUS FACEBOOK. . . eh, kamonlah.. korang tak bgtaw pun aku dah tawu laa, mana ada manusia yg sempurna dalam dunia nih.. even Rasulullah s.a.w., sebaik-baik ciptaan tu pun tak sempurna, inikan pulak kita manusia biasa..

Masalahnya kita ni, suka buat sesuatu perkara tu membab* buta.. bila dah silap langkah, kena batang idung sendiri baru nak menyesal.. mula la keluar ayat2 macam tu.. “semua manusia buat silap”, “takde sape yg sempurna dlm dunia nih” ..

Aduh, penat aku dgr ayat2 mcm tuh.. Eh, sedangkan org yg buat projek siap dgn plan bertahun2 pun boleh wat silap, inikan pulak kalau wat sesuatu kerja takde plan..

Cendekiawan dulu kala pernah bermadah :

” Dalam hidup kita, Tuhan dah sediakan 2 jalan. Jalan yg pertama jalan yg mudah, jalan yg menggembirakan kita, tak perlu bersusah payah. Tapi hasilnya cuma sementara, takkan seperti yg kita harapkan. Jalan yg lagi satu, penuh dgn liku, menguji kesabaran kita, penuh dgn cabaran. Tapi di hujungnya, kejayaan yg akan menanti kita. Maka, pilihlah jalan hidup kita.”

Masalahnya kita manusia ni, semua nak berjaya.. Mana ada sape nak gagal dlm hidup nih.. Tapi bila ditanya sama ada nak cara senang atau cara susah, semua nak cara senang.. MANA ADA JALAN PINTAS NAK BERJAYA..!!! Semua kena ada usaha, selebihnya, berserah pada Tuhan.. tu yg sebetulnya.. So, renung-renungkanlah. .

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s